У ДНЗ «Немирівський професійний ліцей» відбулись педагогічні читання на тему «Розвиток соціальних компетентностей через інтерактивні методи навчання та виховання», мета яких – підвищити фаховий рівень педагогічних працівників, покращити якість творчої діяльності педагогів, залучити їх до вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду.
При обговоренні даної теми виступили 9 чоловік. Всі їхні виступи були об’єднані вирішенням проблеми навчання та виховання молоді на сучасному етапі через новітні технології.
Інноваційний супровід освітнього процесу має йти шляхом пошуку, відпрацювання та впровадження кращих традицій та новітніх взірців педагогічної діяльності. Така думка була висловлена під час виступу Миколаєнка О.В. – майстра виробничого навчання.
Естафету тематики продовжив Миколаєнко В.В., викладач спецдисциплін, який назвав найбільш використовувані інтерактивні методи (мозковий штурм, групові дискусії та обговорення, метод кейсів, рольові ігри та симуляції, проєктне навчання). Такі форми допомагають краще засвоїти матеріал, розвивають критичне мислення.
Про модель творчої особистості розповіла викладач української мови та літератури Толмачова Н.К.. А майстер виробничого навчання з професії «Муляр; штукатур; лицювальник-плиточник» Вечірко В.М. продемонстрував, які види інтерактивних методів використовує він у своїй роботі (групові обговорення, рольові ігри, техніка «Лабіринт», воркшопи, віртуальні екскурсії та ін.).
У виступі майстра в/н Шевчук Н.В. наголошено на формуванні соціальної компетентності здобувачів освіти у різних сферах життя: політичній, професійній, правовій, полікультурній, трудовій і т.д..
Майстер в/н Тригуб Н.Є. зупинилась на духовних цінностях особистості, а саме – риси характеру, загальнолюдські цінності та здоров’я, чинники, які впливають на формування цих цінностей, розповіла про шляхи, які формують характер підлітка.
Методами інтерактивного підходу до виховання та навчання поділився викладач фізичної культури Гавриленко Д.А.. Це – колове тренування, робота в малих групах, робота парами на заняттях фізкультури, «мікрофон», «коло ідей», імітаційні ігри. Тобто, інноваційна діяльність у фізичному вихованні призводить до усвідомлення молоддю важливості здорового способу життя.
Інновації – це сучасно, потрібно і актуально. Але не потрібно забувати і про «живе слово», яким можна повести за собою ціле військо. Ця думка була головною у виступі бібліотекара ліцею. Коритна К.Л. продемонструвала ряд наочностей, які використовує під час занять бібліотечного гуртка «Радість спілкування».
На завершення практичний психолог Вечірко Н.М. розповіла про виклики сучасного освітнього середовища – булінг, фабінг та соціальну ізоляцію, про методи та їх роль у вирішенні цих проблем.
І, як підсумок, інтерактивні методи навчання та виховання – це не лише спосіб зробити освітній процес цікавішим, а й інструмент для подолання сучасних викликів в навчальній діяльності.